Algemene Voorwaarden Stichting Ama Namin, gevestigd en kantoorhoudend aan de Linnewever 12 te ’s Gravenhage, is ingeschreven in handelregister van de Kamer van Koophandel te ’s Gravenhage onder handelsonderneming Stichting Ama Namin met nummer 85399973. Stichting Ama Namin verricht haar werkzaamheden uitsluitend overeenkomstig deze voorwaarden, tenzij schriftelijk anders is overgekomen. De handelsnaam Stichting Ama Namin mag niet zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming gebruikt worden.
  1. Algemene informatie
1.1 Klant Onder klant wordt verstaan iedere bezoeker van de internetsite dan welke elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Stichting Ama Naminin een contractuele van welke aard dan ook staat of komt te staan. 1.2 Overeenkomst Een koopovereenkomst komt tot stand na plaatsing van de order in onze webwinkel. Ter bevestiging sturen we de klant een email met daarin alle order/adres gegevens zoals de klant dat heeft ingevuld. Fouten en vergissingen komen geheel voor risico en rekening van de koper. Wilt u de order alsnog annuleren dan verzoeken we u om binnen 24 uur een mailtje naar ons te sturen. Annuleert u te laat en de order is in verwerking dan rekenen we 5% administratie kosten. Indien het artikel te laat is geannuleerd en al verzonden is, hebben wij het recht de verzendkosten te verhalen op de klant. 1.3 Wijzigingen Stichting Ama Namin behoudt zich het recht voor deze algemene Voorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen of aan te vullen. 1.4 Aanvaarden Voorwaarden Het accepteren van een aanbieding dan wel het doen van een bestelling houdt in dat de klant de toepasselijkheid van deze gebruiksvoorwaarden aanvaardt. 1.5 Gewicht en verzendkosten Klanten betalen voor bestellingen tot 15 kilogram verzendkosten van € 6,95. De verzendkosten voor bestellingen met een gewicht tussen de 15-30 kilogram zijn € 13,90. Dit zijn de tarieven voor bestellingen die in Nederland worden afgeleverd en met een maximale omvang van 100x70x58 cm.
  1. Prijzen
2.1 Vermelde prijzen De door ons vermelde prijzen zijn indien anders vermeld in Euro, maar exclusief verzendkosten. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van prijswijzigingen en eventuele typografische fouten. Gewijzigde prijzen hebben geen invloed op lopende orders. 2.2 Verzendkosten en rembours De verzendkosten en rembours worden berekend volgens de prijstarieven van Dpd, Postnl, Dhl. Voor verzendingen buiten Nederland gelden afwijkende tarieven. 2.3 Aanbiedingen Speciale aanbiedingen zijn slechts geldig voor de geldigheidsduur zoals vermeld op de internetsite met betrekking tot die speciale aanbieding. Aanbiedingen gelden niet automatisch voor nabestellingen.
  1. Betalingen
Stichting Ama Namin bied u de mogelijkheid om op verschillende manieren te betalen. Alle betalingen dienen vooraf gedaan te worden. Onze betaalmethoden staan op de website vermeld.
  1. Betalingsproblemen en storno’s
In het geval dat een machtiging achteraf door de bank wordt geweigerd en de goederen reeds zijn verstuurd naar de klant behouden wij ons het recht de machtiging zo lang opnieuw in te dienen totdat de betaling is voldaan. Mocht een vordering op geen normale manier te innen zijn dan dienen wij de vordering ter incasso in bij een incasso bureau. De extra kosten die dan gemaakt worden zijn geheel voor rekening en verantwoordelijkheid van de klant.
  1. Levering
5.1 Vooraad Stichting Ama Namin probeert zoveel mogelijk artikelen in voorraad leverbaar te hebben. Mocht een artikel tijdelijk niet meer op voorraad zijn, dan zal worden aangegeven wanneer het product weer beschikbaar is. Vertragingen zullen aan de klant per email of telefonisch worden door gemeld. 5.2 Levertijden Bij betalingen die vooraf worden voldaan, versturen wij de bestelde artikelen binnen 2 werkdagen* na ontvangst van de betaling. De genoemde levertijden zijn indicatief en geldt nimmer als definitieve termijn. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van de klant redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat de klant de overeenkomst in stand laat. De klant is in dat geval gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voor zover dat noodzakelijk is. Eventueel reeds betaalde gelden zullen dan worden geretourneerd. Als tijdstip van de juridische levering geldt het moment dat de goederen ons bedrijf verlaten. *Met uitzondering van Pre-Order producten. 5.3 Aflever adres Levering vindt alleen plaats op het door de koper tijdens de totstandkoming van de overeenkomst opgegeven adres. Eventuele fouten in het adres zijn volledig de verantwoording van de koper. Stichting Ama Namin kan nooit verantwoordelijk gehouden worden voor het niet afleveren van pakketten als gevolg van een adres fout. 5.4 Levering Buitenland Bij levering in het buitenland kunnen afwijkende voorwaarden gelden. 5.5 Eigen Risico Pakketten zullen met Dpd, Postnl, Dhl worden verstuurd. Verzendingen geschieden steeds voor rekening en risico van de koper. Diepvries producten kunnen niet per post verstuurd worden, mocht een klant dit toch bestellen dan is dit op eigen risico. 5.6 Bezorging Stichting Ama Namin heeft het recht zelf te beslissen met welk postorderbedrijf de bestelling van de klant verstuurd gaan worden. Deze keuze wordt gemaakt op basis van de inhoud dan wel het gewicht of waarde van het pakket. Mocht de bezorger u niet thuis treffen dan zal deze een bericht bij u achterlaten. U kunt daarmee contact opnemen met het vermelde depot. Het pakket blijft hier 1 weken liggen, voordat het weer naar ons wordt teruggezonden. Mochten wij in dergelijke situatie nogmaals het pakket aan u moeten versturen dan rekenen wij een extra bijdrage in de verzendkosten van € 10,- voor een normale verzending. Bestellingen kunnen uitsluitend afgeleverd worden aan woon- of bedrijfs adressen en niet aan postbus nummers. Aangezien elke klant op het moment van verzending een email krijgt is het niet afgeven van een afhaalbericht door de bezorger geen geldige reden van het niet afhalen of laten bezorgen van het pakket.. Mocht u binnen 4 dagen na onze email geen pakket hebben ontvangen, dan verzoeken wij u contact op te nemen met ons kantoor. 5.7 Minimum bestel bedrag Bestelling die per post verzonden worden hebben een minimum bestel bedrag van € 20,- 5.8 Phil. 4 You Extra Service Met de couponcode phil4you kunt u gebruik van onze extra service. Deze is uitsluitend voor Phil. 4 You klanten en uitsluitend in combinatie met het versturen van Balik Bayan dozen naar de Filipijnen. Indien de klant de code onrechtmatig gebruikt zal de klant als nog de porto kosten moeten voldoen alvorens het pakket verzonden zal worden.
  1. Ontvangst goederen/ Retourneren van een artikel
6.1 Controle bij aflevering De klant is verplicht de producten bij aflevering nauwkeurig te onderzoeken op gebreken en of het aan de overeenkomst beantwoord. Indien de producten niet aan de verwachting voldoen, dient de klant binnen 5 werkdagen na aflevering, schriftelijk Stichting Ama Namin op de hoogte te stellen van de constatering. 6.2 Restitutie Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, zal Stichting Ama Namin de klant het Factuurbedrag terug betalen, na het retour en in goede staat terug ontvangen van het artikel. 6.3 Bedenktijd U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via contact@stichtingamanamin.nl Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht u een artikel willen ruilen/retourneren dan dient u de volgende stappen te nemen. – Vul het retour formulier in en vermeld eventueel de reden waarom het product retour gaat. – Verzend deze samen met het artikel naar onze klantenservice. 6.4 Voorwaarden bij het ruilen/retourneren van een artikel – De melding van de retourgoederen moet u uiterlijk 14 dagen na ontvangst schriftelijk of via de email bij ons melden. – Het retour formulier dient volledig en juist te zijn ingevuld. – Retourgoederen dienen binnen 14 dagen na de eerste melding naar ons retour verzonden te zijn. – Ongefrankeerde of niet voldoende gefrankeerde retouren worden geweigerd. – ruilen van een artikel(en) mag slecht 1 keer per bestelling – Wordt er aan deze voorwaarden niet voldaan dan vervalt elk recht op ruilen van een artikel. Alle gemaakte kosten brengen wij bij de klant in rekening. 6.5 Artikelen die niet retour kunnen – Artikelen die niet in originele staat en/of verpakking verkeren – Artikelen die gedragen/gebruikt zijn – Etenswaren met een beperkte houdbaarheid – Pre Order producten – Diepvriesproducten
  1. Garantie
7.1 Aansprakelijkheid Stichting Ama Namin geeft drie maanden garantie op de aangekochte artikelen met uitzondering van de Non-food artikelen, hiervoor geld de gebruikelijke 1 jarige garantie termijn. Deze garantie geld niet in het geval er sprake is van slijtage en deze als normaal kan worden beschouwd en verder in de volgende gevallen: ondeskundig gebruik, opzet of grove onachtzaamheid, waterschade, bevriezing en verontreiniging. De toepasselijkheid van de garantie is ter beoordeling van Stichting Ama Namin. 7.2 Vergoeding Indien Stichting Ama Namin, om welke reden dan ook, gehouden is enige schade te vergoeden dan zal de schadevergoeding nooit hoger zijn dan een bedrag gelijk aan de factuurwaarde met betrekking tot het product of de dienst waardoor de schade is veroorzaakt. 7.3 Breekbare artikelen Bestellingen met breekbare artikelen verpakken wij zo zorgvuldig en aandachtig mogelijk. Mochten uw artikelen echter gebroken aangeleverd worden, dan kan Stichting Ama Namin hiervoor niet aansprakelijk gesteld kunnen worden. Het bestellen van breekbare artikelen is daarom geheel voor eigen risico. Wij zullen echter wel als tussenpersoon de eventuele geleden schaden bij de transporteur voor u proberen te verhalen. Helaas is het voor ons niet mogelijk om bestellingen met aantallen van meer dan 12 flesjes drank in welke combinatie dan ook te versturen. Deze grote aantallen kunnen alleen afgehaald worden.
  1. Niet respecteren van onze voorwaarden
8.1 Niet respecteren voorwaarden Als een klant van Stichting Ama Namin onze voorwaarden niet respecteert zoals deze zijn geformuleerd vervalt elk recht op ruilen, retourneren of crediteren van een order.Stichting Ama Namin behoudt het recht om alle gemaakte kosten van een bestelling achteraf wel in rekening te brengen aan de klant.
  1. Persoonsgegevens
9.1 Vertrouwelijk De gegevens die door de klant worden verstrekt, worden door Stichting Ama Namin vertrouwelijk behandeld en worden gebruikt voor de volgende doeleinden:
  • Het verwerken van de bestelling, de betaling daarvan en de bezorging op het juiste afleveradres.
  • Het kunnen doen van aanbiedingen en acties of het verstrekken van voor u relevante informatie of nieuwsbulletins.
9.2 Gegevens Stichting Ama Namin neemt daarbij de van toepassing zijnde privacyregel- en wetgeving in acht. Toko 4 All verstrekt geen klantgegevens aan derden.