Stichting Ama Namin

De naam van deze stichting kent een heel verhaal dat wij graag met u willen delen.

Ama Namin betekent in het Tagalog (Filipijnse taal) Onze Vader. Ons logo is opgebouwd met deze gedachten.

Onze vader is natuurlijk o.a. gericht aan het gebed maar daarnaast ook aan onze vaders die min of meer de grondleggers zijn geweest van de stichting aangezien zij ons de kans hebben gegeven te zijn wie wij nu zijn. Onze vaders zijn de fundering en de pilaren van ons bestaan.

Als u het logo bekijkt dan ziet u de biddende handen die omgeven worden door zonnestralen die voortkomen uit de Filipijnse nationale vlag. Voor de handen is de Aguila, de nationale vogel uit de Filipijnen zichtbaar en deze heeft beide afbeeldingen van onze vaders onder de vleugel verwerkt zitten. Deze afbeelding staat voor het onder de vleugels nemen. Met deze metafoor geven wij aan hoe belangrijk het voor ons is geweest dat ze zich over ons ontfermd hebben.

Het plaatje wordt compleet gemaakt door de 3 sterren onder de Foundation die ook onderdeel zijn van Filipijnse vlag.

Hiermee willen wij aangeven waar onze wortels liggen en waar onze doelstellingen op gericht zijn. Het verder helpen van de inwoners maar ook het creëren en optimaal gebruik maken van de vele mogelijkheden die er zijn in de Filipijnen.

Ama Namin Foundation